GM Art&Music
GM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSIC
ellipse
GM Art&Music
Search

Proposed options

Nothing found for this request. Try another one.
GM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSIC
GM Art&Music
Social item 1 Social item 2
Bárbara Lluch

Bárbara Lluch

GM ART & MUSIC
ellipse
GM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSICGM ART & MUSIC
Bárbara Lluch
Bárbara Lluch
Bárbara Lluch

Born in Barcelona in the middle of a famous theatrical family she studied classical acting, and worked as an actress with directors including Robert Lepage and Maurizio Scaparro, her work ranging from roles such as Doña Inés in Zorrilla’s Don Juan Tenorio (Compañia Nacional de Teatro Clásico) to parts in film and television.

Since 2005 she has worked as an opera director and assistant director for companies including The Royal Opera House, London; La Monnaie de Munt, Brussels; Teatro Real, Madrid; Opera Australia, Sydney; Copenhagen Opera House, Denmark; Gran Teatre del Liceu, Barcelona; El Teatro Maestranza, Sevilla; Teatro Colón, Buenos Aires and Teatro Solis de Montevideo, Uruguay.

She has assisted directors including Jonathan Miller, Romeo Castellucci, Klaus Michael Grüber, Robert Carsen, Sir David McVicar, Laurent Pelly, Kristof Warlikovsky, Christof Marthaler, Sir Richard Eyre, La Fura dels Baus, Robert Wilson, and Robert Lepage.

As a revival director she was in charge of Francesca Zambello’s Don Giovanni, Richard Eyre’s La traviata, Sir David McVicar’s Le nozze di Figaro, Salome and Magic Flute at ROH; Robert Lepage’s The Rakes’s progress at La Monnaie, Kasper Holten’s Onegin and Das Liebesverböt at Sydney Opera House and Teatro Colon Buenos Aires, among others.

Her own work as a director include Le cinesi, The House of Bernarda Alba (Ópera XXI Award for Best Production) and El rey que rabió at Teatro de La Zarzuela, Madrid; Shakespeare’s play A Midsummer’s Night Dream at Teatro Clásico in Madrid; Un avvertimento ai gelosi at Palau de les Arts, Valencia; La del manojo de rosas at Teatro Solis in Montevideo, Uruguay; La sonnambula at Teatro Real in Madrid, Winterreise at Gran Teatre del Liceu in Barcelona.

Most recently, she directed La regenta in Madrid, for Teatro Real in co-production with Teatro Español.

More info: Operabase Instagram
General Management 

Gianluca Macheda
Grzybowska 43a, lok. 72 00-855
Warsaw Poland
gmacheda@gmartandmusic.com

Logistics 

Martina Biagini
Via Romana 578/B 55100 Lucca Italy
+39 3479762848
mbiagini@gmartandmusic.com

Reviews

“El diseño escénico de Lluch (subrayado por el vestuario de Gabriela Salaverri, la escenografía de Carmen Castañón y la iluminación de Urs Schoenebau) funciona a la perfección, consiguiendo extraer de los reducidos elementos escénicos auténtica vida teatral. Imaginación y variedad en los movimientos de los personajes, pequeños gags sabiamente situados y alusiones elegantes a las relaciones de deseo entre los personajes fueron fielmente seguidas por los cuatro personajes originales de la obra de Metastasio-García. Y ya que este año se cumplen los doscientos del nacimiento de Pauline Viardot, ha sido todo un hallazgo el invocar su figura en el momento en el que Silango, de regreso de Europa, les explica las libertades con las que viven allí las mujeres. Con un bello efecto de luces aparecen en escena en ese momento dos visiones que interpretan tres canciones de la hija de García.”
Andrés Moreno Mengíbar, Scherzo

“La regia di Bárbara Lluch non si articola soltanto attraverso uno studio scrupoloso della recitazione, che oppone tra loro i personaggi, rendendo palpabili i conflitti e le diffidenze interni alla comunità rurale; anche le scene essenziali (Christof Hetzer) e le luci differenziate e allusive (Urs Schönebaum) contribuiscono al progetto complessivo, ulteriormente arricchito da numeri coreografici (Iratxe Ansa e Igor Bacovich) che impegnano nove danzatori sulla scena.”
Michele Curnis, GB Opera

“Lluch […] ha salido airosa con un reconocimiento unánime del público por una labor digna que seguramente recorrerá numerosos teatros. No hay tantas producciones de Sonámbula y todo apunta a que ésta girará bastante por lo apañada que es.”
El Español

“Um der Handlung einen Hauch moderner Psychologie zu geben und Amina als Frau verständlich werden zu lassen, traf die katalanische Regisseurin Bárbara Lluch mehrere eingreifende Entscheidungen. Das Dorf, das wir uns sonst als Schauplatz einer blassen Pastorale vorstellen, wird in Cristof Hetzers Bühnenbild zu einem Ort zwischen Rückständigkeit und den Verwüstungen der Industrialisierung, bewohnt von harten, abergläubischen Menschen. Wie in einem Film der Coen-Brüder hängen zwei aufgeknüpfte Figuren hoch oben in einem einsam herumstehenden Baum. Die Mitglieder des Chors, der eine aggressive Präsenz entfaltet, wirken durch ihr Mienenspiel wie entrückte Eiferer, die paar Kinder auf der Bühne verstockt und verschlossen. Bis in dieses Niemandsland der Provinz hat es die Kunde, dass Menschen schlafwandeln und in diesem Zustand seltsame Dinge tun könnten, noch nicht geschafft, und die moralische Verurteilung, die das Dorf gegen Amina wegen ihres vermeintlichen Fehltritts ausspricht, ist so harsch wie selbstgerecht.”
Paul Ingendaay, Frankfurter Allgemeine